lördag, oktober 20

Julförberedelser och stora nyheter

Det är full rulle på alla plan just nu.


Den här till exempel, står och myser i klädkammaren.
Mer om det sen.


Sjukgymnastiken går bra, jag träffar en ny sjukgymnast som är hur fantastisk som helst och hon ser inget problem med att jag ska kunna springa igen, bara jag gör som hon säger. Så det gör jag, för åh, vad jag vill springa igen!

Stora nyheten: Jag har ett jobb! På hemtjänsten i Mölndal centrum, visserligen som timvikarie, så jag har ingen aning om hur mycket jag får jobba, men håller tummarna för så många pass som möjligt. Har gått brevid tre dagar och det känns riktigt bra, härliga kollegor och trevliga vårdtagare, kan nog trivas fint där :) Men har inte skrivit upp mig på några pass än, för snart är det dagen med stort D, dagen då jag tar mitt körkort. LÄNGTAR!!
Har börjat bli nervös, men det kommer gå toppen, alla peppar mig och säger att det kommer gå bra, så jag börjar faktiskt tro på det själv också ^^ Nu är det pluggande ett par dagar, så sitter det som berget sen!


På hemmaplan har vi redan börjat förbereda julen. Igår satte vi glöggen på jäsning för att i advent kunna avnjuta hemgjord glögg. Hinken står i klädkammaren och puttrar, vilket gör att det luktar glögg i hela sovrummet och innan advent kommer vi nog ha glöggdoft i hela lägenheten, julstämning på hög nivå!

Ny hink, mängder svagdricka och socker, jäst och lite annat smått och gott.

Sweeeeet

På med plast, picka hål, låt stå "minst 3 veckor, gärna 6"
Jag som har så lite tålamod, hur ska detta gå...

Sen har det hänt en herrans massa annat också, men jag tänker inte skriva någon roman, så ni får nöja er med det mest aktuella. Jag skriver lite mer frekvent på matbloggen just nu, så kika in där med. Utmärkt tentaflykt, verklighetsflykt, städflykt, eller bara lite tidsfördriv ock matinspiration ^^

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar